
Χριστόδουλος Τοψίδης
Περιφερειάρχης ΑΜΘ
Εργαζόμαστε με συνέπεια, επιμονή και αίσθημα ευθύνης για τη στήριξη των παραγωγών των Τεναγών Φιλίππων που επλήγησαν από τις εκτεταμένες πλημμύρες.
Κάναμε ένα καθοριστικό βήμα προς την κατεύθυνση της αποζημίωσης των καλλιεργητών που δεν έσπειραν, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται σε αδυναμία να σπείρουν λόγω των συνεπειών της πλημμύρας. Με διαρκή διεκδίκηση, συντονισμένες ενέργειες και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις, δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της διαδικασίας αποζημίωσης των πλημμυροπαθών παραγωγών των Τεναγών Φιλίππων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Π.Ε. Καβάλας και Δράμας απέστειλαν εκ νέου τα απαραίτητα έγγραφα, καθώς και την οριοθέτηση της περιοχής που θα παραμείνει άσπαρτη, στοιχείο που αποτελεί τη βάση για την ενεργοποίηση της διαδικασίας αποζημίωσης.
Παράλληλα, συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
- Τη ρύθμιση των νομικών δεσμεύσεων των πλημμυροπαθών καλλιεργητών που σχετίζονται με θέματα ΚΑΠ και δηλώσεων ΟΣΔΕ.
- Τη χρηματοδότηση των απαραίτητων έργων για την αποκατάσταση και τη θωράκιση της περιοχής.
- Την ίδρυση Φορέα Διαχείρισης των Τεναγών Φιλίππων.
Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ιδιαίτερα τον Υφυπουργό Ιωάννη Ανδριανό, τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρο Μαρκόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας Μιχάλη Μουρβετίδη, τους δημάρχους της περιοχής, τα στελέχη των υπηρεσιών, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και τους ΤΟΕΒ για τη συνεργασία και τη συμβολή τους στην προώθηση μιας δίκαιης λύσης για τους παραγωγούς των Τεναγών Φιλίππων.
Δημήτριος Κασαπίδης
Συγγραφέας, Ιστορικός
Για ένα Ίδρυμα Προστασίας της Εθνικής Κληρονομιάς
Στην Ελλάδα έχουμε εκατοντάδες, για να μη πω χιλιάδες, κτίρια: νεοκλασικά, ιδιαίτερης αισθητικής, ιστορικά, που συνδέονται με τον βίο ιστορικών προσωπικοτήτων, σε πόλεις και χωριά, τα οποία καταρρέουν. Είτε γιατί δεν υπάρχουν απόγονοι των οικογενειών τους, είτε γιατί υπάρχουν εκατοντάδες μερίδια σε κληρονόμους, είτε γιατί οι ατελέσφοροι και ανεφάρμοστοι νόμοι για την προστασία τους από τις διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού τα κρατούν έρμαια και τα οδηγούν τελικά στον αφανισμό.
Τα κτίρια αυτά, αφού καταγραφούν αναλυτικά ανά νομό, πόλη και δήμο (κρατώ επίτηδες τον παλιό διαχωρισμό, πριν από την καταστροφική συνένωση δήμων και νομών) και συνταχθεί μια ιστορική και αρχιτεκτονική μελέτη, μπορούν να ενταχθούν σε ένα ενιαίο ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, το οποίο θα τα ανακατασκευάζει σιγά σιγά και θα τα αξιοποιεί, είτε νοικιάζοντάς τα είτε παραχωρώντας τα για πολιτιστικούς σκοπούς. Δεν θα τα πουλά, όμως.
Ως παράδειγμα μπορούμε να πάρουμε έναν φορέα που δημιούργησαν οι Άγγλοι το 1895, το National Trust, το οποίο ασχολείται επωφελώς με τη διάσωση, την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση των χιλιάδων ακινήτων που υπάρχουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ των οποίων και κάστρα, αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος. Το Ίδρυμα έχει το δικό του διοικητικό συμβούλιο, έχει ως προστάτη (= τιμητικά επικεφαλής) τον εκάστοτε βασιλιά και δεν έχει σχέση ή εξάρτηση από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
Νομίζω πως είναι μια καλή ιδέα, ώστε να διασωθεί η πολιτιστική μας κληρονομιά, όση ακόμη απέμεινε όρθια.
Στέλιος Μωραΐτης
Πρώην Πρόεδρος ΕΒΕ
Στη «δημοκρατία της παρακμής», όταν η αστυνομία καλεί τους πολίτες να παρουσιαστούν, αυτοί είναι υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν. Οι πολιτικοί και οι αξιωματούχοι της Ευρώπης δεν έχουν την ίδια υποχρέωση;
Ο κ. Αβραμόπουλος δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΪ:
«Με κάλεσαν δύο φορές και αξιολόγησα ότι το κατηγορητήριο ήταν μπούρδες».
Δηλαδή έκρινε ο ίδιος ότι δεν όφειλε να παρουσιαστεί ή να απολογηθεί.
Και κατέληξε “Δεν απολογούμαι δε ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΕΡΑΤΑ…
Σε ποιον ακριβώς αναφερόταν; Ρωτάω ήρεμα….
Κώστας Ζαγναφέρης
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης
“Δεν δύναμαι να τον εμπιστευθώ” τονίζει η κόρη τού αείμνηστου ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΕΒΕΡΤ σχετικά με την προοπτική ίδρυσης κόμματος από τον ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ.
Ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΕΒΕΡΤ από τα χρόνια της ΟΝΝΕΔ ήταν η ψυχή της παράταξης. Γεννήθηκε και ανδρώθηκε πολιτικά εντός της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Υπήρξε από τούς πλέον πετυχημένους δημάρχους της πρωτεύουσας.
Ο μεγάλος αδικημένος από τους αρχηγούς του κόμματος. Το ότι δεν έγινε πρωθυπουργός ήταν θέμα συγκυριών και συγχρόνως της προδοτικής συμπεριφοράς του ΣΑΜΑΡΑ. Ενός ΣΑΜΑΡΑ που ανήκε έως τότε στην ίδια ιδεολογική πλευρά με τον ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΕΒΕΡΤ.
Αν έπαιρνε την ευκαιρία θα ήταν από τούς πλέον πετυχημένους πρωθυπουργούς.
Ποτέ δεν ανήκε στο περιβάλλον του ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ούτε είχε σχέση με τον κεντρώο χώρο. Παραδοσιακός δεξιός χωρίς να το κρύβει αλλά θεματοφύλακας και πιστός στρατιώτης της παράταξης.
Στα χνάρια του πατέρα της η ΑΛΕΞΙΑ εκφράζει τις απόψεις που θα υποστήριζε αν ζούσε.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ…
Η κόρη του Μιλτιάδη Έβερτ ασκεί εκ νέου έντονη κριτική στον πρώην πρωθυπουργό, αμφισβητεί την πολιτική του πορεία και προειδοποιεί για τις επιπτώσεις ενός νέου κόμματος στη ΝΔ.
Με ιδιαίτερα αιχμηρό ύφος παρεμβαίνει η Αλεξία Έβερτ στη δημόσια συζήτηση για την προοπτική ίδρυσης νέου κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά.
Στο άρθρο της στα “ΝΕΑ” η κόρη του αείμνηστου Μιλτιάδη Έβερτ και δημοτική σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων εκφράζει σαφή αντίθεση, θέτει ζητήματα πολιτικής συνέπειας και απορρίπτει την προοπτική εμπιστοσύνης προς τον πρώην πρωθυπουργό.
Η ίδια στέκεται και στη σημερινή πολιτική πραγματικότητα της χώρας, υπογραμμίζοντας «Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ». Θέλοντας να τονίσει, την ανάγκη σταθερότητας και θεσμικής συνέχειας.
Στο πιο αιχμηρό σημείο της παρέμβασής της, η Αλεξία Έβερτ διατυπώνει ξεκάθαρη προσωπική και πολιτική απόσταση από τον Αντώνη Σαμαρά, σημειώνοντας: «Δεν δύναμαι να παρακολουθήσω το αφήγημά του, να τον εμπιστευτώ. Επ’ ουδενί».
Παράλληλα, θέτει ζήτημα πολιτικής συνέπειας και ιστορικής ευθύνης, αναφέροντας.
«Αν, λοιπόν, θέλει και χρειάζεται τη δική μου κατανόηση και ψήφο, θα πρέπει πρώτα να δώσει εξηγήσεις», αφήνοντας σαφείς αιχμές για τη συνολική διαδρομή του πρώην πρωθυπουργού και τις επιλογές του στο παρελθόν.
Με τόσες αιχμές και προκλήσεις από την κόρη ενός συνοδοιπόρου σου κ.κ ΑΝΤΩΝΗ μας όταν δεν απαντάς δείχνει το μέγεθος του πολιτικού ανδρός.
Καληνύχτα κύριε πρώην πρωθυπουργέ.