Τρίτη, 23 Ιουνίου
  • Γέμισαν οι παραλίες της Ξάνθης, αλλά το… ταπεράκι μαρτυρά την οικονομική πραγματικότητα

  • Πριν συμβεί το κακό: Τέλος στο άναρχο παρκάρισμα στην παραλιακή ζώνη Αβδήρων


Γέμισαν οι παραλίες της Ξάνθης, αλλά το… ταπεράκι μαρτυρά την οικονομική πραγματικότητα

Πριν ακόμη το ημερολόγιο δείξει για τα καλά την καρδιά του καλοκαιριού, οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών έστειλαν χιλιάδες Ξανθιώτες στις παραλίες της περιοχής το Σαββατοκύριακο. Από τα Άβδηρα και τη Μάνδρα μέχρι το Μυρωδάτο, τα Μάγγανα και το Εράσμιο, οι ακτές έσφυζαν από ζωή, με οικογένειες, παρέες και μικρά παιδιά να αναζητούν λίγες στιγμές δροσιάς και ξεγνοιασιάς.

Πίσω όμως από τις γεμάτες παραλίες κρύβεται μια διαφορετική πραγματικότητα. Η οικονομική πίεση που βιώνουν τα περισσότερα νοικοκυριά αποτυπώνεται με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο: στο γνώριμο πλαστικό ταπεράκι που πλέον έχει επιστρέψει δυναμικά στις παραλίες. Σπιτικά φαγητά, τοστ, φρούτα, καφές σε θερμός και παγωμένα μπουκάλια νερού αντικαθιστούν τις συχνές επισκέψεις στις καντίνες και τα beach bars.

Για πολλούς, η ημερήσια απόδραση στη θάλασσα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο οικονομική μορφή διακοπών. Ωστόσο, ακόμη και αυτή προϋποθέτει προσεκτικό προγραμματισμό, ώστε το κόστος να παραμείνει σε λογικά επίπεδα.

Το φετινό καλοκαίρι αν και δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες καιρικές προϋποθέσεις, δείχνει από εδώ και μετά πως θα είναι αρκετά θερμό και όμως η εικόνα στις παραλίες δείχνει πως οι πολίτες έχουν πλέον προσαρμόσει τις συνήθειές τους στα νέα οικονομικά δεδομένα. Οι ακτές γέμισαν από κόσμο, αλλά και από… ταπεράκια, τα οποία ίσως αποτελούν το πιο χαρακτηριστικό σύμβολο της προσπάθειας των οικογενειών να απολαύσουν λίγες στιγμές ξεκούρασης χωρίς να επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.

Fonitisxanthis.gr


Πριν συμβεί το κακό: Τέλος στο άναρχο παρκάρισμα στην παραλιακή ζώνη Αβδήρων

Με την έναρξη και επίσημα της θερινής περιόδου και τη μεγάλη προσέλευση λουομένων στις παραλίες της περιοχής, επανέρχεται ένα σοβαρό πρόβλημα που δεν μπορεί να συνεχίσει να αντιμετωπίζεται με αδιαφορία. Η λογική του «παρκάρω όπου θέλω και όπως με βολεύει» πρέπει να τελειώσει, πριν βρεθούμε αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη κατάσταση.

Σε πολλά σημεία της παραλιακής ζώνης των Αβδήρων, οδηγοί σταθμεύουν τα οχήματά τους πάνω στο οδόστρωμα, μετατρέποντας στην πράξη τον δρόμο σε μονής κατεύθυνσης. Προκειμένου να μη λερώσουν τα αυτοκίνητά τους με άμμο, αδιαφορούν για το γεγονός ότι μειώνουν επικίνδυνα το πλάτος του δρόμου.

Το ερώτημα είναι απλό: τι θα συμβεί αν εκείνη τη στιγμή χρειαστεί να περάσει ασθενοφόρο, πυροσβεστικό όχημα ή περιπολικό; Η απάντηση είναι εξίσου απλή και ανησυχητική. Το όχημα έκτακτης ανάγκης κινδυνεύει να εγκλωβιστεί, χάνοντας πολύτιμο χρόνο που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός για την ανθρώπινη ζωή.

Γι’ αυτό και απευθύνουμε έκκληση προς τον Αστυνομικό Σταθμό Γενισέας να αναλάβουν άμεσα δράση, με συχνούς ελέγχους και εφαρμογή της νομοθεσίας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο πριν να είναι αργά.

Παράλληλα, όμως, επειδή δεν βλέπουμε μόνο τη μία πλευρά του νομίσματος, απευθυνόμαστε και προς τον Δήμο Αβδήρων. Ο Δήμος διαθέτει τα απαραίτητα μηχανήματα και μπορεί να προχωρήσει στον καθαρισμό της άμμου που έχει συσσωρευτεί δεξιά και αριστερά του παραλιακού δρόμου, διευρύνοντας όσο είναι εφικτό το ωφέλιμο πλάτος του. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες κυκλοφορίας και, ακόμη και με σταθμευμένα οχήματα, θα μειωθεί ο κίνδυνος να αποκλείεται η διέλευση.

Η ευθύνη είναι κοινή. Οι οδηγοί οφείλουν να σταθμεύουν με σεβασμό προς τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και οι αρμόδιες υπηρεσίες να διασφαλίσουν ότι οι παραλιακοί δρόμοι θα παραμείνουν ασφαλείς και προσβάσιμοι για όλους. Η πρόληψη είναι πάντα προτιμότερη από τη διαχείριση μιας τραγωδίας.

Fonitisxanthis.gr

Share.
Exit mobile version