Παλιά Πόλη Ξάνθης: Ως πότε η νομοθεσία θα κρατά όμηρο την ιστορία της;
Τα ξερά χόρτα αδικούν την Ξάνθη και την Υπηρεσία Πρασίνου. Ώρα για το τελευταίο «φινίρισμα» στην πόλη
Αγωνία στην Παλιά Ξάνθη για την κυκλοφοριακή μελέτη – Κάλεσμα σε συμμετοχή στο Δημοτικό Συμβούλιο
Παλιά Πόλη Ξάνθης: Ως πότε η νομοθεσία θα κρατά όμηρο την ιστορία της;

Η Παλιά Πόλη της Ξάνθης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά και ιστορικά σύνολα της χώρας. Είναι το ζωντανό αποτύπωμα μιας άλλης εποχής, ένα στολίδι που θα έπρεπε να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, την ιστορία και τον τουρισμό της περιοχής.
Κι όμως, χρόνο με τον χρόνο, δεκάδες κτίρια εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Η φθορά, η αδιαφορία και κυρίως η ασφυκτική νομοθεσία που δεν δίνει ουσιαστικές λύσεις στους ιδιοκτήτες, οδηγούν πολλά από αυτά στην κατάρρευση. Αντί να αναστηλώνονται και να ξαναζωντανεύουν, μετατρέπονται σε επικίνδυνα ερείπια που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της ιστορικής συνοικίας.
Ως πότε θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση; Ως πότε η Πολιτεία θα περιορίζεται μόνο στην επιβολή υποχρεώσεων, χωρίς να παρέχει τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία, φορολογικά κίνητρα και ταχύτατες διαδικασίες αδειοδότησης για την αποκατάσταση των διατηρητέων;
Η προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς δεν μπορεί να εξαντλείται σε απαγορεύσεις. Χρειάζεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα ενθαρρύνει την αναστήλωση και την αξιοποίηση των ιστορικών κτιρίων, ώστε τα σημερινά γκρεμισμένα και ετοιμόρροπα κελύφη να δώσουν ξανά τη θέση τους στα αρχιτεκτονικά κοσμήματα που κάποτε κοσμούσαν την Παλιά Πόλη.
Η Ξάνθη δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει καθημερινά κομμάτια της ιστορίας της. Κάθε κτίριο που καταρρέει δεν είναι απλώς μια ιδιωτική περιουσία που χάνεται. Είναι ένα κομμάτι της συλλογικής μας μνήμης που σβήνει για πάντα.
Ίσως, λοιπόν, έχει έρθει η ώρα για μια γενναία πρωτοβουλία. Μια ολοκληρωμένη παρέμβαση από την Πολιτεία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η Παλιά Πόλη να πάψει να είναι εγκλωβισμένη σε αδιέξοδα και να αποκτήσει ξανά την αίγλη που της αξίζει.
Και στο κάτω κάτω, ας υπάρξει μια καινοτόμα λύση που θα δίνει τη δυνατότητα στο κράτος να επισκευάζει αυτά τα ερείπια, να τα νοικιάζει, να κρατά μέρος του ενοικίου και να δίνει το υπόλοιπο στους ιδιοκτήτες έτσι ώστε να υπάρξει συνολικό κέρδος και όχι μονόπλευρο.
Fonitisxanthis.gr
Τα ξερά χόρτα αδικούν την Ξάνθη και την Υπηρεσία Πρασίνου. Ώρα για το τελευταίο «φινίρισμα» στην πόλη

Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για το Τμήμα Πρασίνου του Δήμου Ξάνθης. Οι συνεχείς και έντονες βροχοπτώσεις δημιούργησαν πρωτόγνωρες συνθήκες, με τα χόρτα να φυτρώνουν με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, σαν κάποιος να τα λίπαινε καθημερινά.
Οι εργαζόμενοι του Τμήματος Πρασίνου κατέβαλαν πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις, δίνοντας καθημερινά τη μάχη ώστε η πόλη να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο περιποιημένη. Και γι’ αυτό αξίζουν την αναγνώριση όλων.
Ωστόσο, από ένα σημείο και μετά η εικόνα αλλάζει. Σήμερα, σε αρκετούς κεντρικούς δρόμους της Ξάνθης, τα ξερά χόρτα που έχουν απομείνει στα παρτέρια, στις νησίδες και στα πεζοδρόμια δημιουργούν μια εικόνα εγκατάλειψης, που δεν τιμά ούτε την πόλη ούτε την ίδια την υπηρεσία.
Τώρα που οι βροχοπτώσεις έχουν σταματήσει και οι ρυθμοί ανάπτυξης της βλάστησης έχουν μειωθεί, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή για μια ακόμη οργανωμένη παρέμβαση. Μια τελευταία μάχη, ώστε να απομακρυνθούν τα ξερά χόρτα και να αποκατασταθεί η εικόνα της πόλης.
Η Ξάνθη αξίζει μια πιο προσεγμένη εικόνα και οι πολίτες το ίδιο. Είμαστε βέβαιοι ότι με την εμπειρία και τη διάθεση των εργαζομένων, το Τμήμα Πρασίνου μπορεί να ολοκληρώσει αυτή την προσπάθεια, δίνοντας στην πόλη την εικόνα που της αρμόζει.
Fonitisxanthis.gr
Αγωνία στην Παλιά Ξάνθη για την κυκλοφοριακή μελέτη – Κάλεσμα σε συμμετοχή στο Δημοτικό Συμβούλιο

Κλίμα προβληματισμού επικρατεί στην Παλιά Ξάνθη ενόψει των συζητήσεων για την κυκλοφοριακή μελέτη της ιστορικής συνοικίας, με τον Σύλλογο για την Προστασία και Αναβίωση της Παλιάς Ξάνθης να ενημερώνει τους κατοίκους για τις εξελίξεις και να καλεί σε ενεργή συμμετοχή στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Μετά από τη χθεσινή συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου με τον Δήμαρχο Ξάνθης, διευκρινίστηκε ότι η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής αφορά το πρώτο στάδιο της μελέτης και συγκεκριμένα τις κατασκευαστικές παρεμβάσεις στην οδό Ορφέως, από την πλατεία Αντίκα έως την περιοχή «Παπάκια». Το ζήτημα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και της στάθμευσης, που απασχολεί ιδιαίτερα τους κατοίκους, θα εξεταστεί σε επόμενη φάση.
Παρά τις διευκρινίσεις, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι οι ανησυχίες παραμένουν, καθώς ορισμένες προβλέψεις της μελέτης εκτιμάται ότι μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την πρόσβαση και τη στάθμευση των οχημάτων στην περιοχή.
Για τον λόγο αυτό, καλεί τα μέλη και τους φίλους του να παραστούν στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 17:30, τονίζοντας ότι η ενημέρωση και η συμμετοχή των πολιτών είναι καθοριστικής σημασίας για ένα θέμα που αφορά τόσο τη διατήρηση του χαρακτήρα της Παλιάς Ξάνθης όσο και την ποιότητα ζωής όσων κατοικούν και δραστηριοποιούνται σε αυτήν.
Fonitisxanthis.gr
