

Παναγιώτης Μουμτζάκης:
«Εξ αρχής ήμασταν αντίθετοι σε τέτοιες εμπορικές πρακτικές, όπως και στις εμβόλιμες εκπτώσεις, που στην πραγματικότητα εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών και όχι των μικρών καταστημάτων»
Γράφει η Ντιάνα Τσερβονίδου
Η φετινή Black Friday που πέφτει στις 28 Νοεμβρίου φαίνεται να βρίσκει την τοπική αγορά της Ξάνθης με συγκρατημένες προσδοκίες και αρκετό σκεπτικισμό.
Όπως δηλώνει, μέσα από την εφημερίδα μας, για το θέμα, ο πρόεδρος του Σωματείου Υφασματοπωλών και Ετοίμων Ενδυμάτων Ξάνθης, κύριος Παναγιώτης Μουμτζάκης, ο θεσμός αυτός, όπως εφαρμόζεται στην Ελλάδα, δεν προσφέρει ουσιαστική ενίσχυση στις μικρές τοπικές επιχειρήσεις.
«Οι τοπικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες και το ηλεκτρονικό εμπόριο» όπως επισημαίνει ο ίδιος, εξηγώντας, παράλληλα, ότι λείπουν τα οικονομικά μέσα για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες εκπτώσεις, όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
«Εξ αρχής ήμασταν αντίθετοι σε τέτοιες εμπορικές πρακτικές, όπως και στις εμβόλιμες εκπτώσεις, που στην πραγματικότητα εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών και όχι των μικρών καταστημάτων» τονίζει.
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως στην Ελλάδα ο θεσμός της Black Friday έχει παρερμηνευτεί. Αντί να αφορά μία ημέρα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό, εδώ εφαρμόζεται για ολόκληρη εβδομάδα. Αυτό είναι κάτι που η μικρομεσαία επιχείρηση δεν μπορεί να αντέξει, ειδικά σε περίοδο συνεχών προσφορών και εκπτώσεων.
Σύμφωνα με τον κύριο Π. Μουμτζάκη, πολλοί καταναλωτές στρέφονται σε αγορές ηλεκτρονικών προϊόντων, ακόμα κι όταν δεν τα έχουν πραγματικά ανάγκη, επειδή βλέπουν «χαμηλότερες τιμές».
Όπως σημειώνει, αυτή η συμπεριφορά αδειάζει το πορτοφόλι του καταναλωτή, χωρίς να αφήνει ουσιαστικά οφέλη στην τοπική αγορά, η οποία βασίζεται στην προσωπική εξυπηρέτηση και τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.
Όσον αφορά τις προσδοκίες για τη χειμερινή περίοδο, εμφανίζεται ιδιαίτερα επιφυλακτικός.
«Δεν υπάρχει σταθερότητα, ούτε προβλέπεται μεγάλη κίνηση. Ευελπιστούμε σε ένα μικρό «ζέσταμα» ενόψει των Χριστουγέννων, αν και κρατάμε μικρό καλάθι» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του σωματείου.
Η τοπική αγορά της Ξάνθης, λοιπόν, εισέρχεται στη φετινή Black Friday με μετριοπάθεια και ρεαλισμό, εστιάζοντας περισσότερο στη διατήρηση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες, παρά σε «εντυπωσιακές» προσφορές που σαν εμπορική πρακτική ευνοεί τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Fonitisxanthis.gr