Περιορίζονται τα «παράθυρα» και ξεκινά μια νέα περίοδος όπου οι φορολογούμενοι θα κάνουν δεύτερες και τρίτες σκέψεις πριν παρεκκλίνουν από τη νομιμότητα
Σφίγγει ο κλοιός ακόμη περισσότερο γύρω από εκείνους που αρνούνται πεισματικά να ακολουθήσουν τον δρόμο της φορολογικής νομιμότητας, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επεκτείνει το οπλοστάσιό της με νέα εργαλεία. Έτσι, η ΑΑΔΕ θα εντείνει τους ελέγχους της, εστιάζοντας την προσοχή της σε ακίνητα, οχήματα και επιχειρηματικές δραστηριότητες μέσω νέων ψηφιακών υπηρεσιών που τίθενται σε εφαρμογή.
Με βάση τα νέα δεδομένα, περιορίζονται τα «παράθυρα» και ξεκινά μια νέα περίοδος όπου οι φορολογούμενοι θα κάνουν δεύτερες και τρίτες σκέψεις πριν παρεκκλίνουν από τη νομιμότητα, όσον αφορά τη φορολογία και τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων.
Ας δούμε αναλυτικά ποια θα είναι, από τον επόμενο μήνα, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της νομιμότητας σε διάφορες δραστηριότητες:
- Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων: Από τον Σεπτέμβριο, η ΑΑΔΕ θα λανσάρει το νέο «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων», το οποίο θα συνδεθεί με το Κτηματολόγιο. Αυτή η διασύνδεση θα επιτρέψει στην ΑΑΔΕ να διεξάγει ταχείες και ακριβείς διασταυρώσεις για τυχόν αδήλωτα ακίνητα, ανακριβή στοιχεία ή αδήλωτα ενοίκια. Με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης με το Κτηματολόγιο, θα διευκολυνθεί η ανίχνευση διαφορών μεταξύ των στοιχείων που δηλώνονται στην ΑΑΔΕ και αυτών που καταγράφονται στο Κτηματολόγιο. Αυτό θα επιτρέψει την εύκολη ανίχνευση αδήλωτων ή λανθασμένων καταχωρίσεων. Οι ιδιοκτήτες που θα διαπιστωθεί ότι έχουν αποκλίσεις θα κληθούν να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 για να εξομαλύνουν τα δεδομένα τους.
- Ψηφιακό Πελατολόγιο για Επαγγελματίες: Η ΑΑΔΕ εισάγει το νέο ψηφιακό πελατολόγιο, ένα καινοτόμο εργαλείο που θα επιτρέπει τη σύνδεση των στοιχείων πελατών με τις εκδιδόμενες αποδείξεις και τις εγγραφές στα MyData. Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των υπηρεσιών οχημάτων, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, βουλκανιζατέρ κ.λπ., καθώς και οι επιχειρήσεις εκδηλώσεων, όπως χώροι δεξιώσεων, catering και διοργάνωση εκδηλώσεων, θα έχουν την υποχρέωση να τηρούν αυτό το ψηφιακό πελατολόγιο.
- Ψηφιακός Έλεγχος Πινακίδων Κυκλοφορίας: Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, θα ενεργοποιήσει μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τη διαχείριση των οχημάτων. Η πλατφόρμα θα επιτρέπει την ανίχνευση ανασφάλιστων οχημάτων, οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, και οχημάτων με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται περιοδικά και τα πρόστιμα θα κυμαίνονται από 250 έως 30.000 ευρώ, ανάλογα με τη φύση και την επανάληψη της παράβασης.
- Αυτόματη Ενημέρωση Μητρώου Φορολογουμένων μέσω ΓΕΜΗ: Η ΑΑΔΕ θα αξιοποιήσει τη διασύνδεση με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) για την αυτόματη ενημέρωση του Μητρώου Φορολογουμένων. Αυτή η διασύνδεση θα διευκολύνει την παρακολούθηση σημαντικών μεταβολών, όπως οι αυξήσεις κεφαλαίου, οι αλλαγές στη μετοχική σύνθεση και οι αλλαγές στις διοικήσεις των επιχειρήσεων. Επιπλέον, θα επιτρέψει τον εντοπισμό επιχειρήσεων που δεν έχουν υποβάλει τις απαιτούμενες φορολογικές δηλώσεις.
- Ψηφιοποίηση Διαδικασίας Ορισμού Φορολογικού Εκπροσώπου: Μέσα στον επόμενο μήνα θα τεθεί σε εφαρμογή η διαδικασία ψηφιοποίησης για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου. Στο εξής, τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας ή αλλοδαπής, θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν ηλεκτρονικά έναν φορολογικό εκπρόσωπο, είτε φυσικό είτε νομικό πρόσωπο, για τη διαχείριση των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Η εφαρμογή αυτών των νέων υπηρεσιών αναμένεται να ενισχύσει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης, ενώ θα συμβάλει στην καλύτερη καταγραφή και φορολόγηση των οικονομικών δραστηριοτήτων και περιουσιακών στοιχείων.