Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Erasmus κινητικότητά μας (29762-ΜΟΒGRP-27246) που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ομαδικού project που το σχολείο και η παιδαγωγική ομάδα του Erasmus εκπόνησε για το έτος 2023-24. Το σχολείο μας έχει πάρει την Διαπίστευση ERASMUS+ που του απονεμήθηκε, προκειμένου να έχει απλουστευμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες χρηματοδότησης στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του Προγράμματος Erasmus+ (2021-2027) στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης. Επιδιώκουμε να καλύψουμε έξι στόχους που είναι η ενεργός πολιτειότητα οι καινοτόμες διδασκαλίες μέσω ΤΠΕ, η συμπερίληψη, η περιβαλλοντική συνείδηση η εκμάθηση ξένων γλωσσών και η επιχειρηματικότητα. Η δική μας κινητικότητα επιδίωξε κυρίως την κάλυψη των τριών εξ αυτών.
Προσπαθήσαμε να καλύψουμε τους τρεις από τους έξι στόχους του προγράμματος κι εστιάσαμε κυρίως στην εμπέδωση της έννοιας ενεργός πολιτειότητα και συμπερίληψη αλλά και βιωματική εκμάθηση ξένων γλωσσών. Υλοποιήσαμε λοιπόν στόχους των αξόνων 1, 3, και 6. Κατορθώσαμε να ενσωματώσουμε καλύτερα τους μαθητές μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι με καθεστώς ενημέρωσης και απόκτησης προσωπικών βιωμάτων στην ευρωπαϊκή κουλτούρα. Οι μαθητές μας φιλοξένησαν για μια εβδομάδα ιταλούς συνέφηβους μαθητές από το Liceo Classico of Pegli, στην Γένοβα της Ιταλίας (19-2-24 έως 24-2-24), φιλοξενήθηκαν με τη σειρά τους (10-3-24 έως 16-3-24) και παρακολούθησαν από κοινού δράσεις στο πλαίσιο του ελληνικού και ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Επιτεύχθηκε η προσέγγιση με ευρωπαϊκά σχολεία-εταίρους και η αμοιβαία ανταλλαγή εμπειριών, καθώς έχουν μακροχρόνιες ή παραδοσιακές εμπειρίες με την ένταξη των μαθητών στον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Καταφέραμε να καλλιεργήσουμε την ιδιότητα του ενεργού ευρωπαίου πολίτη στο πλαίσιο της συμμετοχικής δημοκρατίας, κατανόησαν την αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την προάσπιση τους μέσα από την επίσκεψη στο σπίτι του πρόσφυγα μια δομή στη Γένοβα που φιλοξενεί 112 πρόσφυγες από Τανζανία, Ουκρανία, Καμερούν κ. α. Εκεί είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν τόσο με τους υπεύθυνους της δομής για τον απόλυτο σεβασμό εθνικής, κοινωνικής, πολιτισμικής ποικιλομορφίας, αφού η φιλοξενία άφησε αμοιβαία αισθήματα αποδοχής και αλληλοκατανόησης. Στη συνέχεια επιδιώξαμε την καταπολέμηση της ρητορικής του μίσους, με τη συμμετοχή σε αθλητικά παιχνίδια προσομοίωσης για άτομα με ειδικές ανάγκες, που προωθούσαν την ανεκτικότητα, τον σεβασμό κάθε διαφορετικότητας, με στόχο την ειρήνη και την πρόοδο των ατόμων και των λαών.
Οι μαθητές μας κατανόησαν με βιωματικό τρόπο πώς τα σχολεία του εξωτερικού οργανώνουν τη διδασκαλία τους συνδυάζοντας παραδοσιακές και καινοτόμες μεθόδους και προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλές ομοιότητες αλλά και διαφορές σε σχέση με το ελληνικό αλλά η ουσία είναι η αγάπη για τη γνώση και ο σεβασμός προς τον συνάνθρωπο. Η βιωματική συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες συμπερίληψης αλλά και η επίσκεψη σε δομή φιλοξενίας προσφύγων και συνέντευξη με πρόσφυγες πρόσφεραν πολύτιμες γνώσεις στους μαθητές για τα νόμιμα δικαιώματα των προσφύγων στο πλαίσιο της ΕΕ αλλά και τη γνώση ότι ευρωπαίος πολίτης είναι αυτός που προστατεύει και σέβεται τα δικαιώματα όλων, ειδικά αυτών που βιώνουν τη ρητορική του μίσους ή τη βία του πολέμου. Τέλος οι ξενάγηση και οι περίπατοι σε ιστορικά μνημεία και τόπους πολιτιστικού ενδιαφέροντος καλλιέργησαν στους μαθητές την ευρωπαϊκή συνείδηση και την πολιτειότητα αφού η γνώση της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε λαού είναι βασική υποχρέωση κάθε ενεργού ευρωπαίου πολίτη.