Όπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη (20/09), ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, επιδιώκεται η καταπολέμηση της αισχροκέρδειας, προκειμένου να ενισχυθεί η διαφάνεια των τιμών, στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ.
Μέσα από τις σχετικές ενέργειες το υπουργείο Ανάπτυξης, επιχειρεί να υποχρεώσει τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές να προχωρήσουν σε μόνιμες μειώσεις τιμών, ενώ παράλληλα αναμένει να επικρατήσει η καθιέρωση ειδικής σήμανσης στα ράφια για τα προϊόντα, με μείωση τιμής, για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.
Ανάμεσα στα τέσσερα νέα μέτρα που ανακοίνωσε, είναι και η διαφάνεια στις τιμές των οπωροκηπευτικών προϊόντων.
Αυτό αφορά τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ, όπου θα υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές των λαχανικών και των φρούτων.
Οι τιμές θα δημοσιεύονται στην πλατφόρμα e-katanalotis, με βασικό στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και της διαφάνειας.
Τα τέσσερα μέτρα κατά της αισχροκέρδειας
- Εξασφαλίζεται μόνιμη μείωση τιμών στο ράφι με ειδική σήμανση.
- Ελέγχονται αυστηρά οι προμηθευτές και η εφοδιαστική αλυσίδα.
- Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά.
- Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – Έρχεται application για την υποβολή καταγγελιών.
- Ακόμη, ο υπουργός Ανάπτυξης παρουσίασε τα 5 μέτρα που έχουν ληφθεί ειδικά για τη Θεσσαλία.
Πλαφόν στο νερό
- Πλαφόν κέρδους σε όλες τις εταιρίες για διατροφή
- Μείωση των τιμών από τις αλυσίδες πώλησης τροφίμων, ηλεκτρικών συσκευών και ύπνου, καθώς το υπουργείο «βλέπει» αυξήσεις στον τζίρο σούπερ μάρκετ που φθάνει το 80%
- Απεστάλησαν κλιμάκια ελέγχου από τη ΔΙΜΕΑ για να ελεγχθεί η αγορά και έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις, όπου επιβλήθηκαν πρόστιμα 110.000 ευρώ την τελευταία εβδομάδα στη Θεσσαλία.