-Take away και το delivery πλέον πάνω από τα 2 ευρώ

Αλέξης Θεοδωρίδης:
«Ήδη διαπιστώνουμε τα πρώτα σημάδια πτώσης στην κατανάλωση του καφέ…»
Γράφει η Ντιάνα Τσερβονίδου
Ο καφές, η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων, έχει αρχίσει να εμφανίζει τα πρώτα σημάδια κάμψης στην κατανάλωσή του καθώς τείνει, μετά το μπαράζ των ανατιμήσεων, να εξελιχθεί σε είδος πολυτελείας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς καταγράφεται αξιοσημείωτη πτώση του όγκου των πωλήσεων μέσα απ’ το κανάλι των σούπερ μάρκετ, ενώ επαγγελματίες που καλύπτουν και το χώρο της εστίασης μιλούν ευθέως για κάμψη.
Κι αυτό διότι πέραν του μπαράζ των ανατιμήσεων και των μεγάλων επιβαρύνσεων στα τιμολόγια ενέργειας που έχει να αντιμετωπίσει ο ίδιος ο καταναλωτής περιορίζοντάς του το διαθέσιμο εισόδημα, ακόμα και ο ίδιος ο καφές αρχίζει να εξελίσσεται σε «προϊόν πολυτελείας» με τις τιμές στο take away και το delivery πλέον να είναι πάνω απ’ τα 2 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Καφέ Ξάνθης, κύριος Αλέξης Θεοδωρίδης, «ήδη διαπιστώνουμε τα πρώτα σημάδια πτώσης στην κατανάλωση του καφέ όσον αφορά το δικό μας κλάδο. Εκτιμώ πως η πτώση της ζήτησης οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, τη γενικότερη ακρίβεια που μαστίζει στην αγορά, την ενεργειακή κρίση και όλα τα δυσάρεστα που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες. Βέβαια, προς το παρόν τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει αύριο με όλη αυτή την ανασφάλεια που υπάρχει…».

Ο ίδιος δεν αποκλείει μία ακόμη αύξηση στην τιμή του καφέ τους επόμενους μήνες εξαιτίας της άσχημης οικονομικής κατάστασης που αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων.
«Είναι λογικό όσο ανεβαίνει η τιμή του ρεύματος αλλά και οι υπόλοιπες οικονομικές μας υποχρεώσεις να γίνονται κάποιες αυξήσεις στις προσφερόμενες υπηρεσίες και δη στον καφέ. Προς το παρόν, οι επαγγελματίες απορροφούν αυτές τις αυξήσεις, σε βάθος χρόνου, όμως, αυτές θα φανούν και στον καταναλωτή. Το ευχάριστο βέβαια για τον δικό μας κλάδο είναι το γεγονός ότι έχουν χαλαρώσει τα μέτρα μαζί με τον φόβο για τον κορονοϊό. Ο κόσμος βγαίνει έξω λόγω και του καλού καιρού, δημιουργώντας θετικό κλίμα στην αγορά. Δεν ξέρουμε, όμως, τι μπορεί να γίνει. Η ανασφάλεια είναι διάχυτη σε όλους, επαγγελματίες και καταναλωτές…».
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να περάσουν και άλλες αυξήσεις στα τιμολόγια των εταιρειών καφέ προς τα σούπερ μάρκετ, καθώς όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου τα κόστη έχουν εκτοξευθεί σε σχέση με την τελευταία ανατίμηση που είχε πραγματοποιηθεί από τους περισσότερους παίκτες τον περασμένο Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου τον τελευταίο χρόνο πέρα από την κατακόρυφη άνοδο της χρηματιστηριακής τιμής του καφέ, τα ναύλα από την Βραζιλία έχουν τριπλασιαστεί (το κοντέινερ από 2.000 δολ. πήγε στα 6.000 δολ.), ενώ πολύ μεγαλύτερα είναι τα μεταφορικά κόστη από Ινδία (από 1.500 δολάρια έφθασε έως τα 10.000). Αντίστοιχα, τα κόστη ενέργειας έχουν διπλασιαστεί ενώ η αύξηση πρώτων υλών στα υλικά συσκευασίας οδήγησε σε μία επιβάρυνση κατά 2-3 ευρώ το κιλό.
Fonitisxanthis.gr