Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Κυριακή 06-03-2022

  ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου Μυρωδάτου.

  ΩΡΑ: 18:00-19:30 Ἑσπερινός τῆς Συγχωρήσεως εἰς τόν Ἱερό ΜητρολιτικόΝαό Τιμίου Προδρόμου.

Δευτέρα 07-03-2022

  ΩΡΑ: 17:00-18:30 Μεγάλο Ἀπόδειπνο εἰς τήν Ἱερά Μονή Παναγίας Ἀρχαγγελιωτίσσης Ξάνθης.

Τετάρτη 09-03-2022

  ΩΡΑ: 07:30-10:00 Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων εἰς τήν Ἱερά Μονή Παναγίας Ἀρχαγγελιτωτίσσης.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ»

  Ένα στάδιο, αγαπητοί, ένα στάδιο μας δείχνει την Κυριακή της Τυροφάγου η Εκκλησία και μας καλεί σε αγώνες. Άλλωστε η επί γης Εκκλησία, που όλοι ανήκουμε, ονομάζεται στρατευόμενη, σε αντίθεση με την εν ουρανοίς Εκκλησία, που ονομάζεται θριαμβεύουσα. Εδώ είναι ένας συνεχής αγώνας εναντίον των παθών και της αμαρτίας, εκεί ο θρίαμβος.

  Ωραίος, αλλά και επίπονος ο αγώνας για την αρετή, για την αγιότητα, που στις μέρες μας γίνεται δυσκολότερος, γιατί όλες οι δυνάμεις του κόσμου είναι εναντίον του χριστιανού. Γιατί όλα στον κόσμο ελκύουν και τραβούν προς την αμαρτία και την απιστία. Γιατί τα εμπόδια στον δρόμο του χριστιανού έχουν αυξηθεί.

  Ποιό όμως είναι το στάδιο αυτό, που ανοίγει την Καθαρά Δευτέρα; Είναι η Μεγάλη Σαρακοστή. Μες το στάδιο αυτό όλοι καλούνται σε αγώνα, γέροι και νέοι, άνδρες και γυναίκες, κληρικοί και λαϊκοί. Και τα όπλα του αγώνος; Πολλά. Ένα ιδιαίτερα τονίζει η Εκκλησία μας. Ένα όπλο, που κάποτε το χρησιμοποιούσαν οι χριστιανοί και άστραφτε και έκανε μεγάλη θραύση, και αντιμετώπιζε δαίμονες, μα τώρα το έχουν αφήσει αυτό το όπλο και σκούριασε. Το θεωρούν όπλο ξεπερασμένο, που δεν ταιριάζει για την εποχή μας, εποχή της εξελίξεως και της προόδου.

  Και το όπλο αυτό είναι η νηστεία. Από την Καθαρά Δευτέρα αρχίζει η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής. Σ’ ένα τροπάριο η νηστεία παρομοιάζεται με μαχαίρι που κόβει πολλές κακίες και πολλά πάθη. Έτοιμοι είναι πολλοί να ειρωνευθούν. Αν την νηστεία τους την επιβάλλει ο γιατρός, σαν δίαιτα για να αντιμετωπίσουν μια αρρώστια σωματική, την εφαρμόζουν κατά γράμμα.

  Όταν όμως την νηστεία την συνιστά ο Θεός, για να νικήσουμε όχι μια αρρώστια σωματική, αλλά μια αρρώστια πνευματική, ένα πάθος, αμέσως αρχίζουν οι αντιρρήσεις και αμφισβητήσεις.

  Αλλά αν την νηστεία των τροφών, υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να την κάνουν για λόγους υγείας, υπάρχει μια άλλη νηστεία που μπορούν όλοι, άρρωστοι και υγιείς, μικροί και μεγάλοι. Και η νηστεία αυτή είναι η νηστεία των παθών. Καλή η νηστεία των φαγητών. Καλλίστη η νηστεία των παθών. Η μία δεν καταργεί την άλλη. «Νηστεύσωμεν νηστείαν δεκτήν ευάρεστον τω Κυρίω· αληθής νηστεία, η των κακών αλλοτρίωσις», λέει ο Μέγας Βασίλειος.

  Να νηστέψουν τα μάτια από πονηρά βλέμματα, να νηστέψουν τα αυτιά από πονηρά ακούσματα, να νηστέψει η γλώσσα, να νηστέψουν τα πόδια από αμαρτωλούς τόπους, να νηστέψουν τα χέρια από απρεπείς χειρονομίες, να νηστέψει το μυαλό από κακούς λογισμούς, να νηστέψει η καρδιά από κακές επιθυμίες.

Share.
Exit mobile version