Ποια παραμένει αγαπημένη κατηγορία και γιατί
Μεγάλο μερίδιο αγοράς έχασαν μέσα σ’ έναν χρόνο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα. Από το 21,7% που ήταν τον Ιανουάριο του 2021, έπεσαν στο 14,5%, ακολουθώντας την γενικότερη πτωτική τάση που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου το μερίδιο αγοράς τον προηγούμενο μήνα βρέθηκε στο 19,7%.
Το χαμηλό ποσοστό πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων δείχνει σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των πολιτών για το μέλλον που θα έχει η συγκεκριμένη κατηγορία. Πλέον οι εταιρικές αγορές είναι αυτές που κρατούν ζωντανή την κατηγορία, καθώς αυτού του τύπου το καύσιμο θεωρείται ως το ιδανικότερο για πολλά, εκτός πόλεων, χιλιόμετρα.
Μικρότερη πτώση σημειώνουν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων (2,3%), καθώς και σε αυτή την κατηγορία υπάρχει ένας προβληματισμός για το τι θα γίνει από το 2030 και μετά, όπου θα εφαρμοστούν τα μέτρα απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων. Το χαμένο έδαφος των πωλήσεων κέρδισαν τα υβριδικά αυτοκίνητα που κατέγραψαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (3,6%) τον Ιανουάριο πραγματοποιώντας συνολικά το 25,8% των συνολικών πωλήσεων.
Το ίδιο ανοδικά, αλλά με μικρότερο ποσοστό, κινήθηκαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένου και των plug in hybrid) καταγράφοντας συνολική άνοδο 1,5% και φθάνοντας το 6,5% του συνολικού μεριδίου των πωλήσεων.
Η μεγάλη αύξηση των τιμών των υγρών καυσίμων τους τελευταίους μήνες έστρεψε μεγάλη μερίδα αγοραστών στην επιλογή καινούριου αυτοκινήτου διπλού καυσίμου. Με δεδομένο ότι η τιμή του υγραερίου και του φυσικού αερίου είναι φθηνότερη, υπήρξε αύξηση 5,1%, αγγίζοντας συνολικά το 6,5% των συνολικών πωλήσεων.
Αγαπημένη κατηγορία παρέμεινε η Β κατηγορία, η οποία συνδυάζει χώρους και ευκολία μετακίνησης εντός πόλης, με τα SUV να συγκεντρώνουν τα βλέμματα των περισσοτέρων. Κατάφεραν να αυξήσουν το ποσοστό τους από το 18,8% που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2021 στο 30,5% τον προηγούμενο μήνα, την στιγμή που η κατηγορία καταφέρνει να παίρνει το 52,5% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από έναν στους δύο Έλληνες επιλέγουν αυτοκίνητο από αυτή την κατηγορία, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, απορρίπτοντας την επιλογή δεύτερου οχήματος.
Μικρή πτώση των πωλήσεων, τέλος, σημείωσαν οι κατηγορίες A και C (1,5% και 0,2% αντίστοιχα), ενώ οριακή άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που ανήκουν στην D κατηγορία (0,1%), φθάνοντας στο 0,9% του συνόλου των πωλήσεων.